Aktuální stav dopravy v České republice je tragický. Nedostatečná legislativa a nekonečná byrokracie brání v rozvoji dopravní infrastruktury. V českém dopravním stavitelství schází především zákon o liniových stavbách, který by umožnil, aby byly veškeré připomínky vypořádány naráz, v jednom kole a jednou provždy.
Tímto způsobem se staví například v Německu nebo ve Francii, ale i v dalších západních zemích. Kromě nutných legislativních kroků by mohlo pomoci také propojení krajských měst, a to zejména v případě neprůjezdného dopravního uzlu kolem Prahy. Část dopravy by se tak mohla vyhnout hlavnímu městu a podstatně jí ulehčit.
Jakým způsobem města propojit a jaká bude budoucnost dopravní situace u nás, na to odpovídá v rozhovoru pro Hospodářské noviny, Roman Lenner, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Valbek.
Přečtěte si celý článek a dozvíte se také, že využití dlouholetých zkušeností odborníků z komerční sféry by Vládě ČR v jejím rozhodování a nastavování legislativy mohlo výrazně pomoci. Co by takové propojení přineslo? Proč to není běžnou praxí? Odpovědi i na další otázky týkající se dopravního stavitelství v České republice naleznete v celém znění od Hospodářských novin:
⇓⇓⇓