Od 1. listopadu se do portfolia společnosti Valbek zařadila i staronová firma V-OKNA CZ s.r.o. V minulosti byla úzce spjatá především s Brexem, ale vedení společnosti se rozhodlo začít od nuly, sestavit nový tým a výrazně zefektivnit procesy. O zrodu nové firmy jsme si povídali s ředitelkou společnosti V-okna Ing. Petrou Náhlovskou.
Samostatná společnost V-okna vznikla oficiálně 1. listopadu, ale pod křídly Valbeku byla po celou dobu, jedná se totiž o dřívější divizi Brexu. Chtěli jsme zjednodušit celý řídicí proces a odlišovat se i z pohledu cílení na zákazníky. Myšlenka založení nové společnosti vznikala postupně a věřím, že to byl správný krok dopředu. Název V-okna a vizuální identita je aktuálně spjatá právě s Valbekem.
Hned v úvodu bych chtěla poděkovat za velkou podporu klíčových lidí z Brexu i Valbeku a také mému týmu ve V-oknech, protože jejich energie a charakter posouvají společnost i mě dopředu.
Se střediskem V-oken jsem se začala seznamovat od února. V září jsem se stala vedoucí střediska. Přišla jsem z pozice vedoucí zákaznického servisu v automotive segmentu a předtím jsem pracovala na manažerské pozici v reklamní agentuře. Obojí byla práce s lidmi, ale samozřejmě ve velmi odlišném oboru. I proto jsem si nejprve vzala nějaký čas na rozmyšlenou, zda jsem schopna uplatnit svoje zkušenosti i v tomto oboru a budu přínosem.
Spolupráce s projektanty Valbeku ve firmě probíhá minimálně, přestože ji považuji za klíčovou. V následujícím období budeme pracovat na větším zapojení do Skupiny Valbek. První schůzka s projektanty již proběhla a ráda bych v tomto pokračovala i nadále. Je potřeba využít sílu celé Skupiny a dostat se k projektům, které jsou pro nás zajímavé.
Za velkou výhodu považuji sílu celé Skupiny Valbek, její zázemí a především úzkou spolupráci se stavební společností Brex. Obrovský potenciál vidím v naší výrobě, jak v její vybavenosti, tak v lidech. Naopak velké úkoly nás čekají při posílení proklientských vztahů a v budování nové značky, dále pak v samotné projekci a proškolení stávajícího personálu – právě na zlepšení naší odbornosti budeme příští rok tvrdě pracovat.
Plastová okna představují v dnešní době klasiku. Hodí se jak pro novostavby, rodinné domy, rekonstrukce, tak haly. Velkou přidanou hodnotou je jejich příznivá cena a snadná údržba. Za velmi lukrativní záležitost se ovšem v současné době považuje hliník. Díky jeho systémovému řešení dokážeme uspokojit i ty nejnáročnější klienty. Dovedeme v něm zpracovat jakákoli rozměrná řešení, což oceňují zejména architekti. Má prakticky neomezenou životnost a zvyšuje i hodnotu celé nemovitosti.
Velkou výhodu vidím v tom, že jsem z jiného oboru a velmi nestranná. Vím dobře, na čem musíme zapracovat a co zlepšit, především po obchodní stránce. Postupně se zamýšlím nad tím, zda lze promítnout některé procesy z automotive i do společnosti V-okna. Musím být ale soudná a učit se i od ostatních, protože i věci vyjma obchodu a nastavování procesů jsou pro mě velmi důležité k tomu, abych rozhodovala správně. Mluvím o technických základech a struktuře našeho portfolia, kde mám stále velké mezery.
Komunikaci. Dokážu jednat v klidu a dobře zvládám stresové situace. Umím zákazníka uklidnit a vysvětlit mu, že všechno má řešení a vždy je nějaká cesta, jak se z maléru dostat. Nemám ráda, když někdo říká, že něco nejde. Vždy je cesta.
Myslím si, že jsem silná i ve vedení týmu a vybírám si k sobě pouze takové spolupracovníky, kteří mají chuť posouvat společnost dopředu.
Zatím to ještě nedokážu plně zhodnotit, přece jenom fungujeme velmi krátce. Ovšem obecně pro mě je nejnáročnější práce s lidmi a sestavení takového týmu, který táhne za jeden provaz.
Věnujeme se především budování nového brandu, rozjíždíme marketing, tudíž i nový web a sociální sítě. Zároveň otevíráme dveře novým příležitostem na trhu a rozšiřujeme své portfolio. Jak jsem již zmínila, příští rok chci především zvyšovat kvalifikaci našich zaměstnanců, a to jak projektantů, tak i výrobních pracovníků. Investujeme do naší výroby v Raspenavě, abychom zefektivnili celý výrobní proces, a nastavujeme nové procesy, abychom maximalizovali kvalitu nabízených služeb. Navázali jsme také spolupráci na nových projektech. Ovšem jejich realizace se dočkáme až za pár měsíců, takže o nich zase až někdy příště. V současné době si můžete všimnout našeho obnoveného showroomu v Liberci a reklamní kampaně v regionu.
Ing. Petra Náhlovská je od 1. listopadu ředitelkou společnosti V-okna. Na své pozici uplatňuje zkušenosti z vedení zákaznického servisu v automotive či reklamní agentuře. Ve volném čase se věnuje svým čtyřnohým miláčkům a dětem Leontýnce a Matyáškovi. Můžete ji potkat v Českém ráji, kde žije.