Každá změna jako nová příležitost. Mezi takové firemní příležitosti patří i fenomén sociálních sítí. V České republice je například více jak polovina uživatelů Facebooku v produktivním věku mezi 20 a 35 lety. To je v mnoha ohledech velmi silný potenciál, a tak si trošku přiblížíme, k čemu vlastně mohou firmě takové sociální sítě posloužit.
Prezentace: účty firem na sociálních sítích jsou další výbornou možností představení firmy. Její vnitřní kultury, kreativity a vyjádření celkového obrazu. Kontakty, logo a obecná podpory značky, základní informace o produktech a službách, nebo odkaz na webové stránky usnadní zákazníkům i zájemcům o zaměstnání cestu do cíle. Zůstaňme na očích lidem, kteří mají zájem o naše služby, nebo mají rozhodovací pravomoci.
Personální servis: zajímavé informace se po sociálních sítích pohybují velmi rychle a velmi snadno. Pokud máme jako zaměstnavatel co nabídnout, jsou sociální média výborným nástrojem k získávání nových kolegůy. Často za zlomek nákladů, které jinak musí personalisté platit specializovaným firmám.
Komunikace: můžeme pravidelně informovat veřejnost i své kolegy o novinkách, o připravovaných akcích, sdílet fotky, videa, informace, nebo napřímo komunikovat s fanoušky, kterým se líbí naše práce. Některé firmy mají tak početné skupiny fanoušků, že jejich potenciál dosahuje vlivu sdělovacích prostředků.
Zákaznický servis: sociální sítě jsou silnou zbraní v rukou spokojených i nespokojených zákazníků, ale pokud s nimi umíme zacházet, jsou výborným nástrojem i pro nás. DObře zvládnutý přístup k nepříjemné situaci, nebo ke sporné reklamaci, se může stát zdrojem sympatií nebo i nových zakázek. Získáváme možnost prezentovat veřejně své argumenty stejně jako zákazník.
Podpora prodeje: některé sociální sítě umožňují i přímý prodej zboží či služeb, ale naprosto všechny se mohou stát podporou našich obchodníků. Firmy si mohou vytvořit díky novým médiím nový prodejní kanál, nebo silný informační nástroj pro podporu vlastních obchodníků. Kde jinde se dá lépe popularizovat informace o firmě a její vnitřní kultuře s takovým virálním potenciálem?
Monitoring informačního pole: nemáme čas neustále sledovat co se kolem nás děje, ale důležité věci by nám neměly uniknout. Právě v sociálních sítích rezonují důležité věci déle, ale objevují se tam i zajímavé informace, které hlavními médii neproběhnout. Máme možnost zachytit je a reagovat. Pochopit jak je firma vnímána, širší veřejnost, konkurencí, zákazníky nebo zaměstnanci.
PR a společenská odpovědnost: firma se může snažit cíleně budovat svůj obrázek před veřejností, ale sociální média zbořila staré ochranné informační bariéry. Musíme se aktivně zapojit do diskuze. Ukážeme naše veřejné aktivity a charitativní akce. Děláme správné věci, tak ať se o tom ví. Na některé akce můžeme pozvat i své fanoušky ze sociálních sítí, nebo je klidně i nějak zapojit.
Zábava a volný čas: máme rádi zábavu. Můžeme využít sítě pro soutěže, kvízi, hry, firemní ankety, organizaci společenských akcí, teambuildingu, společných výletů, atd. Vše se plánuje nepochybně mnohem lépe na sítích, které mají virální potenciál.
Nebojme se sociálních sítí, a využijme naplno jejich potenciál. Děláme skvělé věci, máme skvělé lidi, máme vůli, máme vizi, zvládáme moderní technologie. Pojďme tedy společně zvládnout i ty komunikační. Představujeme vám nové firemní účty na sociálních sítích. Přidejte se:
Valbek Facebook
Valbek Google Plus
Valbek Twitter
Valbek Pinterest
Valbek LinkedIn
Valbek Youtube
V-CON Facebook